Personeelsontwikkeling

 

 

Een goede bedrijfsvoering vereist een constante aandacht voor de activiteiten van het bedrijf. Bedrijfsoperaties zijn de acties die een bedrijf onderneemt om zijn producten en diensten op de markt te brengen. Business Operations Management (BOM) is een van de meest populaire functionele studiegebieden op undergraduate, postgraduate en masters niveau. Het BOM-domein is ook een essentieel onderdeel van bedrijfsbeheerprogramma's, omdat het studenten een kader biedt voor het analyseren van verschillende operaties binnen een bedrijf. Het belang van de ontwikkeling van werknemersvaardigheden kan niet worden onderschat. Het gaat er niet alleen om de efficiëntie te verhogen of ervoor te zorgen dat taken naar behoren worden uitgevoerd; werknemers die zijn opgeleid in BOM zullen verder onderwijs volgen of andere functies binnen uw organisatie bekleden. Om werknemers effectief te managen en hun carrière op de juiste manier te laten groeien, moet u B operationele activiteiten opnemen in uw dagelijkse bedrijfsvoering. Personeelsontwikkeling is belangrijk voor het behalen van bedrijfsdoelen. Deze blogpost belicht enkele belangrijke punten die u in gedachten moet houden wanneer u werkt aan operationele ontwikkeling:

Bouw een sterke basis

Als bedrijfseigenaar bent u verantwoordelijk voor alle activiteiten binnen uw bedrijf. Voordat u kunt beginnen met het ontwikkelen van werknemers, moet u een sterk inzicht hebben in uw activiteiten. U zult deze kennis gebruiken om problemen binnen uw bedrijf te identificeren en de beste aanpak te bepalen om werknemers te helpen deze problemen op te lossen. Zo kunt u een basis leggen voor de ontwikkeling van werknemers. Kijk om te beginnen naar uw huidige activiteiten en bepaal op welke gebieden u deze kunt verbeteren.

Een detailhandelsbedrijf kan bijvoorbeeld hebben gemerkt dat zijn klantenserviceteam vaak wordt overstelpt door klanten. Als ze dit als een probleem zien, gaan ze op zoek naar manieren om dit onderdeel van hun activiteiten te verbeteren. Als de winkelketen echter alleen naar het aspect van de klantenservice kijkt, zullen ze de redenen voor het grote aantal klanten niet aanpakken.

Uitdaging

BOM-programma's bevatten activiteiten die werknemers uitdagen om betere leiders te worden. Hoewel het opbouwen van een fundament van kennis belangrijk is, is het ook belangrijk leerlingen uit te dagen. Wanneer werknemers tot hun grenzen worden gedreven, is de kans groter dat zij betrokken en enthousiast zijn over hun werk.

Erken dat nieuwe vaardigheden nodig zijn.

Zorg er bij de ontwikkeling van werknemers voor dat u vaardigheden identificeert die niet noodzakelijkerwijs technisch zijn. Zo kunnen werknemers hun huidige vaardigheden uitbreiden.

Veel bedrijven richten zich alleen op technische vaardigheden, en als gevolg daarvan zal er op de lange termijn een tekort aan hoogopgeleide werknemers ontstaan. Daarom is het essentieel om niet-technische vaardigheden te identificeren die werknemers nodig kunnen hebben om vooruit te komen binnen de organisatie.

Eindpunten

Om een operationeel leider te worden, is het essentieel om de behoeften van uw medewerkers te begrijpen. U kunt dit doen door hen te betrekken bij activiteiten als teambuilding, peer-to-peer mentoring en leiderschapstraining. Door dit te doen, kunt u gebieden identificeren die verbetering behoeven, en vervolgens vaardigheden ontwikkelen om in deze behoeften te voorzien.

Het is belangrijk in gedachten te houden dat operationele vaardigheden noodzakelijk maar niet voldoende zijn voor groei binnen een organisatie. Bedrijfscultuur, beleid, marketingstrategieën en externe factoren zoals de economie zijn ook van invloed op de bedrijfsvoering. Daarom moet u, zelfs als u uw werknemers in BOM ontwikkelt, het grotere geheel begrijpen.